Näytä Cutie Marks around the World suuremmalla kartalla

lauantai 14. tammikuuta 2012

"Hello Money!"

Terveiset Intiasta, vihdoin ja viimein! Alku on aina yhta rumbaa, joten kesti kauan paasta koneen aareen ( korjaan: laadukkaan koneen aareen). Mun on todella vaikea keskittya kirjoittamaan, silla vieressa kulkee mopot, autot, tuktukit ja takana huutaa intialaiset, joten ala ihmettele jos teksti on mita on. Voisin kertoa hieman kokemuksistamme aikajarjestyksessa.

Lahtopaivana 4.1 Helsinki-Vantaan lentokentalla saimmekin odotella lentoamme, koska kone oli unohdettu tankata! Lento Istanbuliin oli erittain hikinen, ahdas ja kuuma. Meidan vieressa istui suomalainen mies, joka kittasi koko ajan alkoholia, puhui taukoamatta ja kavi jopa tupakillakin vessassa (hah!) Onneksi jatkolento oli saman lentoyhtion ja kone odotti meita, muutoin olisimme myohastyneet pahasti.

Saavuttuamme New Delhiin otimme taksin hotellille, jonka ONNEKSI varasimme etukateen. Kuolleena ja rahjaisena viimeinen asia mita haluaisi tehda on etsia yopymispaikkaa jostain Delhista... Hotelli oli aika kamala luukku, jossa ei ollut mitaan aanieristyksia. Peseydyttiin Halla-aho tyyliin ennen nukkumaan menoa (siis aamulla). Generaattori jyllas koko ajan ja autot toottaili jatkuvasti, joten hyvista younista ei ollut tietoakaan.

Shamaim matkalla Istanbuliin

Delhin lentokentalla oli upea seina!

Yakov ja Shamaim valmistautuvat ulkoilemaan raikkaassa Delhissa

Vietettiin tosiaan Delhissa kolme paivaa, joka on enemman kuin tarpeeksi. Missaan ei saanut mielen rauhaa, silla melu ja saasteet ymparoi jatkuvasti. Yritetiin ottaa tosi chillisti ja saada lahinna rytmia takaisin. Paadyttiin toisena iltana ostamaan lentolippuja Keralaan, silla haluttiin akkia pois kylmasta kaupungista. Alunperin suunnitelmissa oli matkata Pushkariin viettamaan 10 paivaa Vipassan parissa, mutta paatimme etta voimme tehda sen myos muualla myohemmin.

Da chaos
Main Bazar
"Clean Delhi, Green Delhi" luki kyltissa matkan varrella. Uskoo ken tahtoo.
Delhissa et varmasti jaa ilman seuraa, silla uteliaita intialaisia tulee joka nurkan takaa!
Tama oli siis vihrein paikka, minka loysimme

Giganttinen Hanuman-temppeli
Yakov haastoi Shamaimin pelaamaan
Delhi Domestic Airport
One way ticket outta here, yaaah!!
Passi ja hammasharja, passi ja hammasharja!

Saavuimme Keralaan sunnuntaina 8.1 yhdeksalta aamulla ja sain luultavasti lampohalvauksen jo ensimmaisen minuutin aikana :D Bussimatka kentalta Fort Kochiin kesti yli tunnin  (luojan kiitos bussissa oli ilmastointi!) Majoituimme paikkaan nimelta Jenny's Home Stay, joka on siis Jerry nimisen intialaisen miehen ja hanen vaimonsa koti. Talla alueella on paljon kotimajoituksia eli toisinsanoen ihmisilla on isot talot ja tama on selkeasti rikkaampi alue.

Ensimmaisena iltana lahdimme sitten syomaan paikkaan, josta sain ruokamyrkytyksen ja yon aikana nousi kuume ja ripuli- ja oksentamisrumba alkoi. Maanantai meni siis sangyn ja vessan valilla ravatessa. Seuraavana aamuna voin niin huonosti, etta Jerry lahti opastamaan meita sairaalaan. Menimme ensin kunnalliseen parantolaan, jossa emme viipyneet kauaa. Paasin myos testaamaan perinteista intialaista "vessanpyttya" eli koloa maassa, silla se oli ainoa vaihtoehtoni. Suusta paas tosi apaattinen "Oh no..." kun kyykistyin tyhjentamaan suolistoani. Kyykkyasento oli sen verran rankka, etta meinasin pyortya suorituksen jalkeen. Taman jalkeen siis suunnattiin yksityiseen sairaalaan, jossa vietin sitten seuraavat kolme paivaa.

Gautham Hospitalissa mulla oli siis ihan oma huone, jossa AC, pieni keittio ja suihku. Yakov pysyi uskollisesti mun rinnalla ja kavi valilla kaupassa hakemassa lisaa vetta ja ruokaa, silla sairaalan "leipa" oli pelkkaa sokeripullaa. Huoneessa ramppas usein hoitajia ja  vaikka asiana olis ollut vaan aterian tuonti, mukana oli aina vahintaan kaksi tyyppia. Samassa sairaalassa oli myos brittinainen Olivia, jolla oli sama vaiva ja oli myoskin ollut vasta viikon Intiassa. Naureskeltiin yhdessa kokemuksillemme.

Ma tulin voittamaan, en anna minkaan seisoo tiella! Yippikaijeijei.. Sairaalakeissin jalkeen oli vapautunut olo.
Nyt mun on varmaan pakko lopettaa tama skriivaaminen, silla perse on ihan hiessa ja taytyy paasta pierasemaan ilmat ulos. Saa nahda kuinka usein tanne tulee laitettua tavaraa, kun on niin tuskaista hommaa (hidas kone ja nihkea kroppa). Laitan loppuun viela muutamat Kerala-kuvat (ei tosiaan ole paljon kerennyt kuvailla, kun tama vasta toinen terve paivani). Huomenna ajattelimme suunnata yhdelle saarelle, silla tassa paikassa ei ole uimarantaa, snif.  C ya later, alligators! <3

Niin kaunis! Loytyi tien varresta ekana paivana.
Pakollinen turistikuva
Uima-allas hindulapsille
Inkivaarin kuivaamisprosessi meneillaan
Kathakali
Tamakin taytyy siis mainita erikseen, hah!

1. WAAAAAH!!!
    Ihana postaus Pauliina!! (Ja Yakov :D) Hei säikähdin ihan hulluna kun luin tosta sairaalasetistä, onneksi oot nyt kunnossa! <3 Huhhuh!
    Teillä siis todellinen RoadTrip meneillään, cool!
    Mahtavaa että on blogi pystyssä, ja että oot jopa saanu kuvia tänne! Päivittele nyt edes kerran kuussa et tiedetään et ootte ok ;)
    Ihanaa, chilliä, rentoa, nautittavaa, mainiota ja vauhdikasta reissua teille ihanat<3

-Mc Wahwazi

2. HEI RAKKAAT <3 Juuri kun aamulla mailasin sulle, niin saipahan samana päivänä vastaukset, jee!! Ihan loistavat tekstit ja kuvat :D Ja Hamamkin teillä siellä mukana suojelemassa<3 Vitsi Pauliina joudut aina Intiassa hospitaliin. Nyt voit jo sanoo et oot nähny maailmaa ku ollu jossain slummi-sairaalassa ym. :D Yhdyn Sannan kommnettiin, et päivittäkää ees kerran kuussa jotta voimme varmistua vielä olemassaolostanne<3 Ainiin ja sit toi "Clean and Green Delhi" wtf :D joo siltä tosiaankin näyttää! Mut joo... Hei älkää enää myrkyttäkö itseänne ruuilla (Suzanne sano et ku sitä ei huvittanu syyä myrkystysruokia koko ajan siellä, niin se meni jonnekin hotelleihin ostaa jotain sändwitsei :D ) Have Fun Guys!!!!<3

3. Hei rakkaat!
    Aavistin kyllä että ootte sairaalassa..ja mietin sitäkin että Yakov varmaan auttaa. Juokaa ostovettä ja kaikki ruoka pitäisi olla kuumennettu alussa ainakin.
    Oli tosi mukavat kuvat ja reilut kommentit. Delhissä on valtavasti nähtävyyksiä ja ihmismassa suunnaton.
    Onneksi tauti meni ohi. Toivotellaan ihania elämyksiä ollaan hengessä mukana ja ootellaan viestejä. Mama ja papa

4. hellooooooo! onpa kiva kun sait/te blogin pystyyn! kiva kuulla kuulumisia, vaikkakin harmillinen toi sairaala reissu, mutta jos se ois vaikka koettu nytte ja sitten loppuloman selviätte terveinä, ja onneksi nyt kunnossa olet =)Olkaahan varovaisia siellä, varmasti tuutte paljon kokemaan kaikkea siistiä (ja vähemmän siistii)hihhei. Ja yhdyn myös tuohon että koittakaaaa päivitellä ;D rakkautta ja rentoutta teille sinne! <3

5. Ras! Muistakaa Madventuresin perussääntö maailman yrrrrrrjöttävimpiin keittiöihin (ja niihin parempiinkin): KKK, eli keitä, kuori tai käristä. Jos mitään noista ei ole tehty paikalliselle sapuskalle, kannattaa harkita pari kertaa syömistä. May the Ras be with u!

1. Hahahahha!!! Kiitos kommenteista rakkaat! <3 Mulla kamala virne paalla ja nauru rohahti kun luin naita :) Yritan joo paivitella niin usein kuin mahdollista. Menee aina vahan aikaa, kun paikat vaihtuu :)
      Btw Haba, KKK ei auta silla mun myrkytyssafka oli kovin paistettu :D
      Ollaan yhteyksissa ja kaikkea hyvaa teille Suomeen! <3

6. En ole muuten YHTÄÄN yllättynyt, että Hanna päätyy ulkomailla sairaalan. Onneksi tällä kertaa selvisit ilman mitään leikkauksia! Komppaan edellisiä eli sen verran päivityksiä, että tiedän hengen vielä pihisevän. Terkkuja Niksulta. Ihania kuvia btw <3